X
تبلیغات
تغذیه دو و میدانی
گرم کردن بدن و نرمش

نرمش  و گرم کردن بدن قبل از تمرین اگر صحیح و منظم انجام گیرد،عضلات،رگ و پی و مفصلت ها را نرم میکند و سرعت گردش خون را افزایش میدهدتا آمادگی بهتر برای تمرینات سخت و مسابقات ایجاد شود.مهم تر از این ها نرمش در پیشگیری ار صدمات و کوفتگی های احتمالی کمک های مؤثری میکند.درست قبل از المپیک1954 در ملبورن((لی کلهون))که دو بار برنده مدال طلای المپیک در رشته دو 110 متر با مانع شده بود،در اهمیت نرمش قبل از تمرین صحبت میکرد.او میگفت که هر روز پیش از نیم ساعت با تمرین کشش عضلات،خم شدن،چرخش و نرمش بدن خود را گرم میکرده است.

از او سوال شد که در مورد لزوم گرم کردن بدن کمی اغراق نمیکند؟

او جواب داد شاید ولی من در این مدت هرگز احساس کوفتگی نمیکنم و این خود بهترین دلیل لزوم آن است.

تعدادی از تمرینات کششی را برای شما توضیح داده ام امیدوارم خوشتون بیاد:

چرخش دست:

چرخش دست،30 ثانیه برای هر  دست نوبت هر یک از دست ها را جلو بیاورید،به طوری که کاملا کشیده شود،بعد آن را از شانه،در حول یک دایره کامل بچرخانید.

خم شدن:

خم شدن،یک دقیقه.پا ها جدا از هم روی لگن قرار بدهید.بعد بدون خم کردن زانو از کمر خم شده،دست ها را به زمین برسانید.باز بالا تنه را راست کنید و دست ها را روی لگن گذاشته،از کمر به عقب خم شوید و به حالت اول برگردید.

نوسان دست ها:

نوسان دست ها،پا ها جدا از هم،به جلوخم شوید،دست ها را در جهت عمودین زانو و ززمین بالا و پایین ببرید به طوری که با کف دست زمین را لمس کنید.

چرخش کمر:

چرخش کمر،یک دقیقه.پا ها جدا از هم،دستها رزی لگن.لگن را مطابق با حرکت هولاهوپ بچرخانید.پس از 30 ثانیه حرکت چرخش را عوض کنید.

پا دوچرخه در هوا

پا دوچرخه در هوا،30 ثانیه.به پشت دراز بکشید،دست ها را زیر کمرگاه بگذاریدوبه شدت پا دو چرخه بزنید.

لگد:

لگد با هر پا 30 ثانیه.پای خود را به حالت لگد زدن تا حد امکان بالا بیاورید.

[ دوشنبه 8 اسفند1390 ] [ 14:12 ] [ ایمان طالبی رسا-شاهین یزدان ]
About

با عرض سلام ما برای بهتر شدن مطالب در تلاش هستیم لطفا به ما در بهتر شدن این وبلاک کمک کنید و از دانستنی های خود در بخش نظر خواهی و یا به ما ایمیل بزنید
shahin.300011@yahoo.com
imantalebe_f@yahoo.com
Blog Custom


www.irLearn.com

*
*
*
*